בפעילות מבצעית משולבת של מחוזות ש"י ותל אביב, הצליחו הבלשים לעצור חשוד בן 30 מאזור דאהרייה, לאחר שניהלו אחריו מרדף רגלי דרמטי בתוך הקניון ההומה
סופה של פעילות עבריינית בלב המרכז המסחרי: משטרת ישראל הודיעה היום על מעצרו של חשוד כבן 30, תושב דאהרייה, שנתפס לאחר שעל פי החשד ביצע סדרת גניבות של מכשירי טלפון ניידים בתוך קניון עזריאלי בתל אביב.
המעצר הגיע לאחר חקירה סמויה וממושכת שניהלו בלשי תחנת חברון, אשר עקבו אחר החשוד והבחינו בו בעת שהוא פועל בתוך הקניון. עם זיהוי הרגע המתאים, החלה הפעילות המבצעית בשטח, אלא שאז הבחין החשוד בבלשים ופתח במנוסה מהירה.
המנוסה הפכה למרדף רגלי דרמטי ומורכב, כאשר החשוד נמלט בין החנויות הרבות והקהל הרב שפקד את הקניון באותה שעה. למרות ניסיונותיו של החשוד לחמוק ולהיעלם בין המבלים, הבלשים דלקו אחריו בנחישות ותוך זמן קצר הצליחו לסגור עליו ולבצע את מעצרו המלא, ללא נפגעים בקרב הציבור.
החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה, שם נבדק הקשר שלו למקרי גניבה נוספים שאירעו באזור בתקופה האחרונה. גורמים במשטרה ציינו כי מדובר בפעילות מורכבת שדרשה תיאום הדוק בין מחוז ש"י, שאחראי על תחנת חברון, לבין כוחות משטרת מחוז תל אביב הפועלים במרחב העירוני.
"אנחנו פועלים בכל הכלים העומדים לרשותנו, סמויים וגלויים, כדי למגר את תופעת הגניבות המעיקה על הציבור", נמסר מהמשטרה. "המעצר הזה מראה כי לא משנה היכן ינסו העבריינים לפעול – זרוע המשטרה תגיע אליהם, גם בלב המקומות ההומים ביותר".
החשוד יובא בפני שופט בבית משפט השלום, שם צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו לצורך מיצוי החקירה. מדובר בסיפור נוסף המדגיש את החשיבות של עירנות מצד הציבור, שכן דיווחים מהירים מאזרחים ותיאום בין יחידות משטרתיות שונות הם המפתח ללכידת עבריינים הפועלים בשיטות מתוחכמות בתוך מרכזים מסחריים גדולים.
נראה כי השילוב בין איסוף מודיעין מדויק לבין פעילות מבצעית בשטח הוא הנוסחה המנצחת של המשטרה במאבקה נגד עברייני רכוש, והפעם – המרדף הזה הסתיים בניצחון ברור של כוחות הביטחון.