בפעילות ממוקדת ברצועת עזה, חוסלו שני בכירים בזרוע הצבאית של חמאס: מפקד חוליית נוחבה שביצע פשיטה אכזרית לשטח ישראל וראש יחידת מנהור בחאן יונס
זרועו הארוכה של צה"ל ממשיכה להגיע אל האחראים לטבח ה-7 באוקטובר. בפעילות מודיעינית ומבצעית מדויקת שבוצעה בשבוע שעבר, תקף צה"ל במרחב שאטי וחיסל את עבד אלרחמן מאהר עבד אלכרים זיאדה, מפקד חוליית מחבלי נוחבה בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.

זיאדה לא היה רק מחבל מן השורה, אלא מי שנטל חלק פעיל ומרכזי בפשיטה האכזרית לשטח מדינת ישראל בבוקר השבעה באוקטובר. על פי פרטי המודיעין שנחשפו, המחבל אף תיעד את מעשיו כשלקח כלי רכב צה"לי והעביר אותו לתוך שטח רצועת עזה כשלל. חיסולו מסמל סגירת מעגל עבור משפחות הנרצחים והחטופים ועבור מדינת ישראל כולה.
באותו יום של פעילות אינטנסיבית, רשמו כוחות צה"ל הצלחה נוספת במרחב חאן יונס. בתקיפה ממוקדת חוסל כמאל מוחמד חמדאן נגאר, שכיהן כראש יחידת המנהור באזור חאן יונס מטעם חמאס. נגאר היה אחראי על מערך התת-קרקע המורכב ששימש את הארגון ללחימה, להסתרת אמצעי לחימה ולתקיפות נגד כוחותינו.
גורמים בצה"ל מציינים כי שני המחבלים שחוסלו היו מעורבים באופן פעיל בתקופה האחרונה בקידום מתווי טרור נגד כוחות צה"ל הפועלים ברצועת עזה. הם היוו איום מיידי ומוחשי על חיי הלוחמים בשטח, וחיסולם המדויק הסיר איום זה ומנע פגיעה אפשרית בכוחות.
הפעילות הזו מדגישה את הנחישות של פיקוד הדרום להמשיך ולרדוף אחר כל מי שלקח חלק במתקפת הטרור הרצחנית, בכל מקום שבו יסתתר. הכוחות הפרוסים במרחב פועלים בהתאם להערכות מצב שוטפות, במטרה אחת ברורה: הגנה על ביטחון ישראל והכרעת תשתיות הטרור של חמאס.
עם חיסולם של זיאדה ונגאר, נחלש עוד יותר מערך הפיקוד והשליטה של ארגון הטרור. צה"ל ימשיך לפעול ללא לאות להסרת כל איום מיידי, ולהבטיח שכל מי שהשתתף בטבח השבעה באוקטובר יבוא על עונשו.