בפעילות ממוקדת של כוחות הביטחון בחטיבת עציון, נעצרו עשרות חשודים והוחרמו אמצעי לחימה. נתונים חדשים חושפים את היקף המאבק בטרור מתחילת שנת 2026: למעלה מ-250 נשקים נתפסו ועשרות מחרטות הושמדו
במסגרת המאמץ המתמשך של כוחות הביטחון למיגור הטרור ביהודה ושומרון, פשטו הלילה כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ על העיר בית לחם, הממוקמת בגזרת חטיבת עציון. המבצע הנרחב, שהתנהל תחת מעטה חשאיות, הוביל למעצרם של 19 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עוינת.

במהלך הפשיטה על יעדי הטרור בעיר, החרימו הכוחות אמצעי לחימה שונים שנועדו לשמש לביצוע פיגועים. המבצע עבר ללא נפגעים לכוחותינו, והעצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.
נתונים רשמיים שפורסמו היום מצביעים על העלייה המשמעותית בפעילות הסיכול של צה"ל מתחילת שנת 2026. על פי הנתונים, מתחילת השנה הוחרמו ברחבי יהודה ושומרון למעלה מ-250 כלי נשק מסוגים שונים. בנוסף, רשמו כוחות הביטחון הישג מבצעי משמעותי עם השמדתן של 40 מחרטות לייצור עצמי של אמצעי לחימה תשתית המהווה עורק מרכזי באספקת נשק לגורמי טרור בשטח.
הפעילות הלילית בבית לחם היא נדבך נוסף בגישה האקטיבית של צה"ל ושב"כ, הפועלים בנחישות לשבש את יכולותיהם של ארגוני הטרור להתחמש ולהוציא לפועל פיגועים כנגד אזרחים וכוחות ביטחון. המערכת הביטחונית ממשיכה לעקוב אחר מוקדי החיכוך ביהודה ושומרון, תוך שילוב של מודיעין מדויק ופעילות שטח אינטנסיבית, במטרה לשמור על ביטחון התושבים ולמנוע את התעצמות הטרור בערים ובכפרים.
המבצעים מהסוג הזה מעידים על העומק המודיעיני והיכולת המבצעית של הכוחות להגיע לכל נקודה ברחבי הגזרה, ולפעול בנחישות לנטרול איומים עוד בטרם יבשילו לכדי פגיעה בנפש.