טקס חילופי המפקדים נערך במחנה "רבין" בהשתתפות צמרת הפיקוד של צה"ל. תא"ל חירם, מפקד עתיר ניסיון, נכנס לתפקיד המרכזי באגף המבצעים
בטקס רשמי ומרגש שנערך אתמול במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב, נכנס תת-אלוף ברק חירם לתפקידו כראש חטיבת המבצעים. הטקס התקיים בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, וראש אגף המבצעים, אלוף איציק כהן.

במעמד חגיגי זה, שהתקיים בנוכחות חברי פורום המטה הכללי, מפקדים בכירים, משפחות ואורחים, צוין חילוף הפיקוד באחת החטיבות המשפיעות והמרכזיות ביותר בצה"ל. תפקיד ראש חטיבת המבצעים נחשב לאבן יסוד בתכנון, בניהול ובתיאום הפעילות המבצעית של צבא ההגנה לישראל בכלל הגזרות.
כניסתו של תת-אלוף ברק חירם לתפקיד מגיעה בתקופה ביטחונית מאתגרת, בה נדרש צה"ל להפגין גמישות מבצעית, יצירתיות ומוכנות גבוהה לכל תרחיש. חירם, המביא עמו ניסיון מבצעי עשיר מהשטח, צפוי להוביל את החטיבה אל מול האתגרים הביטחוניים המורכבים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.
במהלך הטקס, הביעו המפקדים הבכירים את הערכתם למפקד היוצא והדגישו את החשיבות העליונה של אגף המבצעים בשמירה על ביטחון המדינה והגנה על אזרחיה. תת-אלוף חירם, אשר זכה להערכה רבה לאורך שנות שירותו, צפוי להביא עמו את תפיסת עולמו המבצעית לתפקיד המפתח, מתוך מטרה להמשיך ולחזק את יכולותיו של צה"ל בכלל הזירות.
מינויו של תת-אלוף חירם מסמל את המשך ההיערכות של הצבא לשינויים בשטח ולצורך בהתאמת דפוסי הלחימה למציאות המשתנה במזרח התיכון. אנו מאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החדש ורב האחריות.