במהלך ביקור מיוחד במרחבי הלחימה בדרום לבנון, הדגיש הרמטכ"ל בפני מפקדי החטיבות כי צה"ל נערך לכל תרחיש ושמר על כוננות גבוהה לחידוש הלחימה במידת הצורך "כלל משאבי צה״ל מוקצים למטרה זו"
בצל המציאות הביטחונית המורכבת, ערך הרמטכ"ל ביקור מקצועי בדרום לבנון, שם נפגש עם מפקדי החטיבות המתמרנות הפועלות בשטח. בדבריו, הבהיר הרמטכ"ל כי למרות הכרזת הפסקת האש, צה"ל נותר ערוך ומוכן להמשיך בלחימה ולהגן על אזרחי ישראל.

"אנחנו ממשיכים להילחם", הדגיש הרמטכ"ל בדבריו למפקדים. "המטרה שלנו ברורה ונותרה כפי שהייתה – הגנה על יישובי הצפון ועל אזרחי ישראל. לשם אנו מכווינים את כלל המאמצים שלנו. גם הפעילות שאנו מבצעים במרחבי עלי טהאר והבופור נועדה לשרת את התכלית הזו, להרחיק איומים ולייצר ביטחון".
באשר למצב בשטח, התייחס הרמטכ"ל להפסקת האש הנוכחית והבהיר כי אין מקום לשאננות: "הפסקת האש שהוכרזה שברירית. אנחנו צריכים להיות ערוכים במוכנות גבוהה לחידוש הפעילות הלחימתית, לסיכול איומים ומעבר מהיר להתקפה אם נידרש לכך. כלל משאבי צה״ל מוקצים לכך ופועלים בהתאם".
במהלך הביקור בחר הרמטכ"ל להוקיר במיוחד את פועלה של חטיבה 401, שרשמה הישגים מבצעיים משמעותיים בלחימה. "מפקדי חטיבה 401 – אני מצדיע לכם", אמר הרמטכ"ל בהערכה רבה. "החטיבה מוכיחה עוצמה ואיתנות בלתי רגילה אל מול האבדות הקשות שהיא ספגה לאורך המלחמה, הן בשורות חייליה והן בשדרת הפיקוד שלה".
"אי אפשר לעצור את חטיבה 401", סיכם הרמטכ"ל את דבריו בחיזוק הלוחמים. "זו הרוח שלכם, וזו הרוח שמניעה את צה״ל כולו. אנחנו נמשיך לפעול בנחישות עד להשגת היעדים שהצבנו לעצמנו".
ביקור זה מגיע בתקופה רגישה, ומעביר מסר ברור גם לאויב וגם לציבור בישראל – צה"ל לא מוריד את הרגל מהגז, ומוכן להמשיך ולהבטיח את ביטחון גבולות המדינה בכל דרך שתידרש.