תיעוד מצמרר בבירה: בלשי הימ"ר עצרו לבדיקה רכב בבית חנינא וגילו לתדהמתם כי נהג הרכב מושיב את תינוקו מתחת להגה ללא כל הגנה. המשטרה: מדובר בהפקרה של חיי אדם
הבוקר (ג') נחשף אירוע חמור ומסוכן בכבישי ירושלים, שהותיר אפילו את השוטרים המנוסים ביותר המומים. במהלך פעילות אכיפה שגרתית של בלשי היחידה המרכזית באגף התנועה (ימ"ר את"ן) ירושלים בשכונת בית חנינא, הבחין הצוות ברכב שעורר את חשדם. עם עצירת הרכב בצד הדרך, התגלה מחזה שקשה לתאר במילים: נהג הרכב, תושב השכונה, הופתע כשהוא אוחז בהגה, ובין רגליו צמוד לגלגל ההגה – יושב פעוט כבן 8 חודשים בלבד.

הפעוט, שהיה אמור להיות חגור במושב בטיחות תקני המותאם לגילו, הוחזק בצורה מאולתרת ומסוכנת במרכז תא הנהג. כפי שמתארים השוטרים במקום, הנהג לא רק סיכן את חיי התינוק, אלא גם בחר לנהוג בעצמו ללא חגורת בטיחות, ובכך הוסיף עבירה נוספת על חוקי התנועה הבסיסיים ביותר.
המפגש הטעון הסתיים בעיכובו המיידי של הנהג לחקירה. במהלך בדיקת המסמכים התברר כי הנהג היה מודע לחלוטין למעשיו, אך לא סיפק הסבר מניח את הדעת להחלטה להוביל את בנו הקטן בצורה כה רשלנית.
"מדובר באחד המקרים המזעזעים ביותר שנתקלנו בהם לאחרונה", מסר מפקד היחידה. "קשה להבין כיצד הורה בוחר לקחת סיכון כזה. התנהגות חסרת אחריות מהסוג הזה מעמידה בסכנה ממשית ומיידית את חייו של תינוק חסר ישע, שבכל רגע נתון, אפילו בבלימה פתאומית קלה, היה עלול להיפגע בצורה קשה ביותר. אנחנו לא נגלה סבלנות לאירועים מהסוג הזה ונמצה את הדין עם הנהג".
הפעוט הועבר לידי משפחתו לאחר שהובהר להם חומרת המעשה והחשיבות הקריטית בשימוש בהתקני ריסון. כעת, המשטרה בוחנת את הצעדים המשפטיים נגד הנהג, כאשר צפויים נגדו הליכים תעבורתיים מחמירים.
מקרה זה מהווה תזכורת כואבת וחשובה לכלל ציבור הנהגים: בטיחות בדרכים אינה המלצה. כל ילד, ובמיוחד תינוק רך, חייב להיות רתום במושב בטיחות מאושר ומתאים, כפי שקובע החוק. שבריר שנייה של חוסר תשומת לב, או במקרה זה – שיקול דעת מוטעה באופן קיצוני – יכול להוביל לטרגדיה שאין ממנה דרך חזרה.
משטרת ישראל חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך לפעול בנחישות נגד עברייני תנועה המסכנים את שלום הציבור, וקוראת להורים לגלות אחריות הורית ולהקפיד על קלה כחמורה בחוקי התעבורה כי החיים של הילדים שלנו הם הדבר החשוב ביותר.