במסגרת פעילות אכיפה ממוקדת של יחידת אתג"ר כנגד תופעת גניבות הרכב, אותר הקטין בעת שניסה להעביר את הרכב הגנוב אל מעבר למחסום. החשוד נעצר לחקירה והרכב הושב לבעליו
במהלך פעילות מבצעית יזומה של לוחמי יחידת אתג"ר (יחידה לאיתור ומניעת גניבות רכב) בלהב 433, נעצר הלילה קטין בן 15 לאחר שנתפס נוהג ברכב שנגנב זמן קצר קודם לכן מהעיר מודיעין. המעצר התבצע בסמוך למחסום רנתיס, ציר המהווה נתיב מרכזי המשמש לעיתים להעברת כלי רכב גנובים אל עומק שטחי יהודה ושומרון.

הלוחמים, שפעלו בפריסה סמויה וגלויה באזור, זיהו רכב שעורר את חשדם. לאחר עצירת הרכב לבדיקה, התברר כי הנהג הצעיר הוא קטין שאינו מחזיק ברישיון נהיגה תקף, וכי הרכב עליו השתלט נגנב שעות ספורות לפני כן מבית מגורים במודיעין.
פעילות נחושה נגד מכת גניבות הרכב
יחידת אתג"ר פועלת בחודשים האחרונים בעצימות גבוהה במטרה להילחם בתופעת גניבות הרכב, שהפכה למכת מדינה ופוגעת בביטחונם האישי וברכושם של אלפי אזרחים. גניבת כלי רכב היא עבירה בעלת השלכות ביטחוניות ופליליות רחבות, שכן הרכבים הגנובים משמשים לעיתים קרובות את ארגוני הפשיעה לביצוע עבירות נוספות או מפורקים לחלקים במוסכים לא חוקיים בשטחים.
"הפעילות המבצעית סמוך למחסומים נועדה ליצור רשת ביטחון הדוקה שמקשה על הגנבים להוציא את הרכבים מהערים אל היעדים הסופיים", מסרו גורמים במשטרה. "עצם העובדה שמדובר בקטין בן 15 מדגישה את המגמה המדאיגה של ניצול צעירים על ידי רשתות פשיעה מאורגנות לביצוע עבירות מסוג זה".
המשך חקירה וטיפול רשויות
החשוד הקטין נעצר במקום והועבר להמשך חקירה ביחידת אתג"ר. בשל גילו הצעיר, צפוי הטיפול בעניינו להיעשות בליווי גורמי הרווחה ושירות המבחן לנוער, לצד ההליך הפלילי המתנהל נגדו בגין עבירות רכוש ונהיגה ללא רישיון. במקביל, הרכב הגנוב נבדק על ידי חוקרי מז"פ והושב לבעליו החוקיים במודיעין, אשר הופתעו מהמהירות שבה אותר הרכב.
במשטרת ישראל מדגישים כי הפעילות נגד רשתות גניבות הרכב תימשך ללא הפסקה, תוך שילוב כוחות מודיעיניים, טכנולוגיים ושטחיים, במטרה להרתיע את המעורבים ולצמצם את היקף התופעה ברחבי הארץ.
אנו נמשיך לעקוב אחר העדכונים בפרשה.