בפעילות ממוקדת של כוחות צה"ל בצפון הרצועה, חוסלו שני מחבלים בכירים מארגון הטרור חמאס, אשר קידמו מתווי טרור נגד כוחותינו והפרו את הסכם הפסקת האש באופן שיטתי
כוחות צה"ל בפיקוד הדרום ממשיכים במאבק הנחוש נגד תשתיות הטרור ברצועת עזה. במהלך סוף השבוע האחרון, תקפו כוחותינו בצפון הרצועה וחיסלו שני יעדים מרכזיים בארגון הטרור חמאס, אשר לקחו חלק פעיל בתכנון והוצאה לפועל של פעולות נגד חיילי צה"ל.

חיסול אחראי ההנדסה בג'באליה
בתקיפה ממוקדת חוסל אחמד מוניר חליל זאזא, ששימש כאחראי ההנדסה של גדוד מערב ג'באליה במרחב העיר עזה. במסגרת תפקידו, היה זאזא אחראי על ייצור והפצה של אמצעי לחימה בין פלוגות הגדוד, וכן פיקד על בניית מטעני חבלה ומיקוש בתים במטרה לפגוע בכוחות צה"ל.
על פי הערכות גורמי הביטחון, זאזא אף פעל בעת האחרונה באופן אקטיבי לניסיונות הטמנת מטענים סמוך ל"קו הצהוב", במטרה לסכל את פעילות כוחותינו הפועלים במרחב. חיסולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולות ההנדסיות של ארגון הטרור בצפון הרצועה.
סיכול מערך הצליפה בעיר עזה
במקביל, בתקיפה נוספת בצפון הרצועה, חוסל המחבל חסין צפדי, מפקד מערך הצליפה של חמאס בעיר עזה. צפדי נחשב לדמות מרכזית שהייתה אחראית לאורך תקופת המלחמה על ניהול והכוונת כלל מתווי הצליפה נגד כוחות צה"ל הפועלים במרחב.
ממידע מודיעיני עולה כי בתקופה האחרונה הפר צפדי באופן שיטתי את הסכם הפסקת האש. הוא פעל ללא הרף להכשרת מחבלים נוספים בתחום הצליפה וקידם מתווים לפגיעה בחיילי צה"ל, תוך ניצול המצב בשטח לצרכי טרור.
המשך הפעילות הביטחונית
מדובר צה"ל נמסר כי כוחות פיקוד הדרום ערוכים ופרוסים במרחב בהתאם להסכמים, וכי הצבא ימשיך לפעול בנחישות להסרת כל איום מיידי על כוחותינו ועל ביטחון אזרחי ישראל.
חיסולים אלו מצטרפים לשורת פעולות סיכול ממוקדות שנועדו להחליש את שדרת הפיקוד של חמאס ולשבש את ניסיונות הארגון להתאושש ולחזור לפעילות חבלנית עוינת. צה"ל מבהיר כי המערכה נגד גורמי הטרור נמשכת ללא פשרות, וכל מי שמעורב בקידום טרור או בהפרת היציבות הביטחונית בשטח יבוא על עונשו.
האם תרצה שאסייע בניסוח כתבות נוספות בנושאי ביטחון או בנושאים אחרים שעל הפרק?