"אחלה חדשות" מדווחת לכם כי רשת הסופרים "ויקטורי" החלה לבזות את קהל לקוחותיה. עו"ד מאזור מבשרת ציון ערכה קניות שגרתיות בסניף הרשת. לאחר הרכישה, קב"ט הסניף עיכב אותה לחיפוש משפיל. כל הפרטים
צרכנות בשפל. מערכת "אחלה חדשות" מדווחת לכם אודות המקרה הצרכני החמור הבא. אישה שרכשה מוצרים ברשת הקמעונאות "ויקטורי" נדרשה להתלוות לקצין הביטחון לבדיקת הרכישה מול החשבוניות. הלקוחה המושפלת, החליטה לתבוע את הרשת בגין לשון הרע, השפלה ועגמת נפש. ביהמ"ש קיבל את תביעתה.
כאן המקום לספר לכם כי האישה הגישה תביעה קטנה על סך 30 אלף שקלים כנגד "ויקטורי", בטענה כי מדובר בעיכוב לא חוקי ובלשון הרע, ובהתנהגות משפילה. הרשת טענה בתגובה כי היא מתמודדת עם גל של מכת גניבות וכי כחלק מההתמודדות, היא מבצעת בדיקות אקראיות של סלי קנייה. נטען כי הייתה זו בדיקה שגרתית, שנעשתה באופן מהיר ודיסקרטי, שאין בה כדי להשפיל.
הרשם הבכיר יגאל ברק־עופר מבית משפט לתביעות קטנות בירושלים קיבל את התביעה, וחייב את רשת הקמעונאות לשלם לעורכת הדין 12 אלף שקל פיצוי. נקבע כי הרשת לא הוכיחה שיש בסופרמרקט שילוט שהביא לידיעת הקונים כי מבצעים בדיקות של סלי קנייה על בסיס מדגמי. השופט דחה את הטענה כי מדובר באירוע שגרתי ורגיל.
עוד נציין כי מהסרטונים שהציגה הרשת עלה שהיו לקוחות שעברו וראו או היו יכולים לראות את הבדיקה. "ברור שבמקרה כזה תחושת ההשפלה היא גדולה ומועצמת, אף אם בפועל מעט אנשים ראו את האירוע או הבינו את מה שמתרחש לנגד עיניהם". נקבע כי לשון הרע יכול להיות בהתנהגות וגם כאשר קיים פוטנציאל להשפלה. לאור חומרת הפרסום מחד והמספר הנמוך של הצופים הפטנציאליים, נקבע פיצוי של 9,000 שקל.
בנוסף נקבע כי מדובר בעיכוב שלא כדין. מאחר והוא נעשה לאחר הרכישה, כאשר המוצרים היו חלק מרכושה של הלקוחה. לכן הבדיקה לא הייתה שונה מחיפוש ברכושו של אדם. נקבע כי לרשת לא היה מקור חוקי המתיר לה לעכב לקוח או לבצע חיפוש ברכושו ללא הסכמתו.
לסיום, נקבע כי שעה שהרשת לא הוכיחה כי מנעה מהתובעת כדין לשאת את המוצרים שרכשה ולעזוב את הסופר מדובר בעוולת עיכוב שלא כדין, הגם שלזמן קצר. לכן חויבה "ויקטורי" ב־3,000 שקלים נוספים. בנוסף חויבה הרשת לשלם הוצאות משפט בגובה 850 שקל.