חיפוש

פגיעת טראומה בירושלים: נער רוכב אופניים נפצע קל-בינוני לאחר תאונה עם רכב ברחוב הראה

שתפו כתבה

תאונת דרכים מעורבת בה נפגע רוכב אופניים חשמליים, נער כבן 14, התרחשה היום ברחוב הראה בשכונת  בירושלים. הנער, שנחבל בראשו, טופל בזירת האירוע על ידי צוותי הרפואה של "איחוד הצלה" ופונה בהמשך לבית החולים "הדסה הר הצופים" כשהוא במצב המוגדר קל עד בינוני. נסיבות התאונה עדיין נחקרות, אך האירוע מעלה שוב לדיון את סוגיית בטיחות רוכבי הכלים החשמליים הצעירים בדרכים.

האירוע התרחש בשעות כאשר רכב פרטי ואופניים חשמליים התנגשו זה בזה מסיבה שטרם ברורה, ברחוב הראה בבירה. מיד עם קבלת הדיווח במוקד, הגיעו למקום כוחות רפואה וחירום, כולל חובשים ופרמדיקים של "איחוד הצלה".

"כשהגענו לזירה, מצאנו את רוכב האופניים, נער כבן 14, שרוע על הכביש לאחר שנפגע מרכב", סיפר איש צוות רפואה מאיחוד הצלה. "הוא היה בהכרה, אך סבל מחבלת ראש, מה שהדליק נורה אדומה בקרב הצוותים".

הצוותים הרפואיים העניקו לנער טיפול ראשוני מציל חיים שכלל קיבוע, חבישות והתייצבות מצבו, לאור החבלה באזור הרגיש של הראש. לאחר הטיפול המיידי, הוא הועבר לאמבולנס של הארגון ופונה להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים הדסה הר הצופים, כאשר מצבו מוגדר קל עד בינוני.

תאונה זו מעוררת שוב שאלות קשות בנוגע לשימוש הגובר באופניים חשמליים בקרב בני נוער, ובמיוחד אלו שטרם הגיעו לגיל הרכיבה החוקי. על פי חוקי התעבורה בישראל, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת רק מגיל 16 ומעלה, ולאחר מעבר מבחן תיאוריה או מבחן כשירות ייעודי. הנער שנפגע, כבן 14, נופל באופן ברור תחת קטגוריית הרוכבים הצעירים שהחוק אוסר עליהם לרכוב על כלים אלו.

יתר על כן, חלה חובת חבישת קסדה עם מחזיר אור לכל רוכב בכל גיל ובכל דרך, תקנה שמטרתה להגן על האזור הפגיע ביותר במקרה של תאונה – הראש. דו"ח מד"א וארגוני בטיחות בדרכים מצביעים על כך שפגיעות ראש הן הסיבה העיקרית לפציעות קשות ומוות בקרב רוכבים אלו.

נקודה למחשבה: פגיעת הראש של הנער בת ה-14, גם אם הוגדרה קלה עד בינונית, היא תזכורת כואבת לסכנות הטמונות ברכיבה לא חוקית או בלתי זהירה. משרד החינוך, משרד התחבורה ומשטרת ישראל חוזרים ומדגישים את החשיבות באכיפת החוקים ובחינוך לבטיחות, אך נראה כי המסר לא תמיד מגיע או מחלחל מספיק.

האופניים החשמליים הפכו זה מכבר לכלי תחבורה פופולרי, נוח ונגיש בערים, אך הם מביאים איתם גם סיכונים מוגברים. לרוב, רוכבים צעירים חסרים את הניסיון ואת הבקיאות בחוקי התנועה הנדרשים כדי לנווט בבטחה לצד כלי רכב כבדים ומהירים יותר.

אירועים כגון זה ברחוב הראה מטילים זרקור על הצורך הדחוף ב:

  • הגברת האכיפה: משטרת ישראל חייבת להגביר את נוכחותה ואת מתן הקנסות (קנס על רכיבה מתחת לגיל 16 עומד על 1,000 ש"ח) על רכיבה של קטינים מתחת לגיל 16 ורכיבה ללא קסדה.

  • חינוך ופיקוח הורי: להורים תפקיד מכריע בפיקוח על ילדיהם, במניעת רכיבה מתחת לגיל החוקי, ובווידוא שימוש בקסדה ובאביזרי בטיחות נוספים

  • פיתוח תשתיות: הרחבת שבילי האופניים המופרדים מהכביש ומהמדרכה מפחיתה באופן משמעותי את סיכוני החיכוך עם כלי רכב והולכי רגל.

ההחלמה המהירה של הנער הפצוע היא הבשורה הטובה היחידה באירוע זה. יחד עם זאת, אם לא יחול שינוי משמעותי ביחס לכללי הבטיחות והאכיפה, תאונות נוספות עם תוצאות קשות עלולות להיות רק עניין של זמן. יש לקוות כי גורמי האכיפה וההורים יפנימו את הלקח וינקטו צעדים שימנעו את הפציעה הבאה.

נסיבות התאונה המדויקות נמצאות עדיין בחקירת בוחני התנועה של משטרת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות באייטם שתפו אותנו. מערכת אחלה NEWS

אחלה תגובות

כתבו את דעתכם על הכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

אחלה כתבות

אחלה TV, אחלה רחובות

בשורה לחדלי פירעון: צ'אט אנושי חדש מציע סיוע נגיש ומהיר

אחלה פלוס, אחלה רחובות

תאונת עבודה באור יהודה: פועל נפצע בינוני לאחר שהתהפך עם כלי הנדסי

אחלה רחובות

אורי וכטל: ממעוף הציפור אל פסגת הנדל"ן – סיפורו של יזם עם חזון

אחלה רחובות

חדשות וחשיפות מקומיות

עורך דין נשלח ל-44 חודשי מאסר בגין הברחת סמים לכלא

אחלה חדשות, אחלה רחובות

משרד הביטחון חושף טכנולוגיות מתקדמות בתערוכת IDEX 2025 באבו דאבי

אחלה עסקים, אחלה רחובות

מלחמה בהצהרות כוזבות: אכיפה מוגברת נגד קבלנים המשתמשים לרעה ברישיונות

אחלה חדשות, אחלה רחובות

מומלצי גוגל